Co odróżnia dobrego pracodawcę od byle jakiego? Szefowie! To oni mają w swoim arsenale narzędzia, które mogą sprawić, że pracownicy zaczną doceniać swoje miejsce zatrudnienia. Ada Bereś, wieloletnia kierownik projektów komunikacyjnych, strateg planowania działań z zakresu employee experience, w lekki sposób ukazuje te narzędzia z perspektywy potrzeb i oczekiwań pracowników. Bycie szefem zaangażowanym w życie członków zespołu – a przez to ograniczającym odejścia, poprawiającym wydajność i maksymalizującym zyski – nie jest wcale tak nieosiągalne, jak mogłoby się wydawać!
Jeśli do tej pory byłeś przekonany, że employee experience, employee engagement, czy employer branding są tematami wyłącznie działu HR – czas najwyższy to zmienić! W dłoniach trzymasz odpowiednią książkę, by zrozumieć ich niebagatelne znaczenie w pełnieniu roli dobrego menedżera, szefa, przełożonego.
Przyjrzymy się temu, dlaczego członkowie Twojego zespołu wydają się niezaangażowani i podejmiemy kroki, żeby chciało im się być – z pomocą tego, co już masz do zaoferowania. Postaram się oszczędzić Ci mojego ciętego języka, a także wymownych min (odpuściłam sobie emotki), ale zdarzy się nie raz, że trafisz na przykłady mojego kwaśnego humoru. Ponieważ doceniam różne preferencje przyswajania treści, od czasu do czasu natkniesz się na utwory, które polecam Ci – szanowny Czytelniku – odsłuchać w konkretnych momentach lektury dla jej urozmaicenia, lepszego zrozumienia poruszanych zagadnień, lepszego zakotwiczenia omawianych myśli, tudzież – po prostu – dodania im nieco koloru.